donderdag 27 februari 2014

Waarom is de e-mail gebounced?

Op het moment dat een email gebounced wordt, krijgt de klant die in de email template staat een email met de bounce informatie.




Er kunnen verschillende oorzaken zijn dat een email wordt gebounched.
1. email bestaat niet (kan getest worden op http://verify-email.org/)

2. Er mag geen email verstuurd worden vanuit een extern ip adres

Wanneer het desbetreffende email adres, waaruit een email verstuurd wordt, een email krijgt dat lijkt op onderstaand. Betekend dit dat het externe IP van dit email adres, het niet toestaat om emails te sturen vanuit dit email adres.



De code die in deze email zit (rood omcirkelt) bevat meer informatie als u dit even googled. Deze code betekend;

554 Transaction failed

Hierbij een link met veel reply codes; http://www.greenend.org.uk/rjk/tech/smtpreplies.html


Om het wel mogelijk te maken moet het spf record worden aangepast. Dit zorgt voor een soort authenticatie zodat de SMTP server van Blue Inkt, rechten heeft om emails te mogen versturen vanuit het email adres van de klant.

Zie https://www.web-oke.nl/support/index.php?/Knowledgebase/Article/View/1355/5/hoe-werkt-het-spf-record-in-de-dns voor meer informatie.

1 opmerking:

  1. Hi!
    For you to avoid email bouncing, I would recommend you to use an email validator like Zerobounce.net.
    They are the most secure and accurate email validation system you can find.

    Here is the link where you can find them https://www.zerobounce.net

    BeantwoordenVerwijderen